Bardiensten

Het clubhuis is het hart van de vereniging. Het is dé ontmoetingsplek voor leden, onmisbaar om vooraf of na afloop van het tennissen bij te praten. Om dat mogelijk te maken, wordt van alle seniorleden verwacht om bardienst te draaien. Alle leden van L.T.C. de Zoom zijn daarom verplicht per jaar 6 uur bardienst te draaien. Vrijwilligers hebben vrijstelling van de bardienstplicht. Doe je mee aan Proeven aan Tennis (PAT) of Proeven aan Padel (PAP), dan hoef je gedurende die maanden geen bardienst te draaien.

Bardienst inplannen:

Je kunt eenvoudig via de KNLTB.club app of via deze link een bardienst inplannen.

Via de KNLTB.club app een dienst inplannen doe je via Club > Diensten. Op deze pagina zie je een overzicht van alle beschikbare diensten die de club heeft gecreëerd. Je ziet hier in één opslag welke data nog beschikbare diensten hebben en welke niet.

Door een datum te selecteren, krijg je de mogelijkheid om jezelf in te schrijven. Het is niet mogelijk om jezelf uit te schrijven.

Verhinderd voor je bardienst? Dan heb je de volgende opties:

- Minimaal 30 dagen van te voren; Plan in de KNLTB app een nieuwe dienst in en geef deze samen met de eerder geplande dienst door aan ons per mail op [email protected] en wij zullen de eerder geplande dienst eruit halen.

- Dienst toegewezen gekregen binnen 30 dagen; Plan binnen 48 uur in de KNLTB app een nieuwe dienst in en geef deze samen met de door ons geplande dienst door aan ons per mail op [email protected] en wij zullen de door ons geplande dienst eruit halen.

- Binnen 30 dagen;

1. Ruilen met iemand anders. Het rooster is te vinden in de KNLTB app.
  2. Afkopen, dit kost € 25 per dienst. Benader zelf een invaller. Een overzicht van de invallers staat hier

Kom je niet opdagen bij je bardienst zonder dat het gelukt is om een invaller te regelen, dan zal er €50 boete in rekening worden gebracht.

Mocht je ’s ochtends bardienst hebben dat zijn dit de procedures om het clubhuis te openen en na afloop van de dienst te sluiten.

Openen
- Als je bardienst hebt ga je met je bondspas de hal binnen.
- Je belt het voor die dag aangegeven nummer.
- De sleutelhouder zal het slot vrijgeven, zorgt dat je binnen 30 sec de deur open gedaan hebt.
- Het slot zal nu normaal werken.

Sluiten
- Als je klaar bent met je dienst eerst alle buitendeuren sluiten en het clubhuis verlaten via de hal.
- Je sluit de deur en draait de deurkruk omhoog, de deur zal op slot gaan.
- Controleren of deur inderdaad op slot is gegaan.

Handleiding bardienst

IVA-certificaat
De Drank- en Horecawet vereist dat er altijd een barvrijwilliger aanwezig is op tijden dat er alcohol wordt geschonken in een sportkantine die een Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) heeft gevolgd. NOC*NSF heeft samen met de KNVB, de KNHB, het Watersportverbond, de KNKV en de KNLTB gewerkt aan een IVA, die sportverenigingen nu gratis online wordt aangeboden.

Barvrijwilligers van sportverenigingen kunnen een IVA-certificaat krijgen via een elektronische leeromgeving die voor iedereen toegankelijk is. Een wel heel gemakkelijke manier om een gekwalificeerde barvrijwilliger te worden.

Wij willen vragen aan alle leden (vooral ook aan alle commissieleden en bardienstinvallers) om dit certificaat te behalen. Het beste is dat zoveel mogelijk leden dit in zijn of haar bezit hebben.

Het kost slechts 20 minuten van je tijd en het zijn meerkeuze vragen. Heb je een vraag fout beantwoord dan krijg je direct een stukje tekst te zien met uitleg waarna je de vraag direct nog een keer kan overdoen. Dus met slagingsgarantie!

Zie hier voor meer informatie en de online IVA of ga direct naar de test. Vul bij het e-mailadres in: [email protected]

Je hebt er gelijk weer een certificaat bij voor op je CV!

Handleiding bardienst voor leden.pdf