IVA-certificaat

De Drank- en Horecawet vereist dat er altijd een barvrijwilliger aanwezig is op tijden dat er alcohol wordt geschonken in een sportkantine die een Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) heeft gevolgd. NOC*NSF heeft samen met de KNVB, de KNHB, het Watersportverbond, de KNKV en de KNLTB gewerkt aan een IVA, die sportverenigingen nu gratis online wordt aangeboden.

Barvrijwilligers van sportverenigingen kunnen een IVA-certificaat krijgen via een elektronische leeromgeving die voor iedereen toegankelijk is. Een wel heel gemakkelijke manier om een gekwalificeerde barvrijwilliger te worden.

Wij willen vragen aan alle leden (vooral ook aan alle commissieleden en bardienstinvallers) om dit certificaat te behalen. Het beste is dat zoveel mogelijk leden dit in zijn of haar bezit hebben.

Het kost slechts 20 minuten van je tijd en het zijn meerkeuze vragen. Heb je een vraag fout beantwoord dan krijg je direct een stukje tekst te zien met uitleg waarna je de vraag direct nog een keer kan overdoen. Dus met slagingsgarantie!

Zie hier voor meer informatie en de online IVA of ga direct naar de test. Vul bij het emailadres in: [email protected]

Je hebt gelijk weer een certificaat bij voor op je CV!