Belangrijke informatie voor de leden

Wat moet je weten wanneer je lid bent van onze vereniging?

1. Tennis én padel
Wanneer je lid bent van L.T.C. de Zoom kun je onbeperkt gebruik maken van zowel de tennisbanen als van de padelbanen.

2. Toegang tot het park
Wanneer je lid bent van de vereniging, ben je automatisch lid van de KNLTB en ontvang je een KNLTB/Ledenpas waarop je verenigingsnaam en –nummer staat, evenals je bondsnummer. Met deze pas heb je via het hek toegang tot het park, de kleedkamers en toiletten en kun je je baanreservering bevestigen om vrij te kunnen tennissen of padellen.

3. Deelnemen aan trainingen, toernooien en competities
Zonder lidmaatschap en dus zonder de KNLTB Ledenpas van L.T.C. de Zoom kun je niet deelnemen aan trainingen, competities en toernooien.

4. Contributie
Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december van elk jaar en de contributie wordt in februari van elk jaar geïncasseerd. Opzeggen is dan ook alleen mogelijk per jaareinde. De opzegging voor het nieuwe jaar dient te worden gedaan vóór 1 december van het lopende jaar. Bij inschrijving machtig je L.T.C. de Zoom om de contributie automatisch te incasseren.

5. Bardienst
Er is een bardienstplicht voor alle leden vanaf 18 jaar. Vrijstelling is voor degenen die als vrijwilliger andere werkzaamheden verrichten voor de vereniging. Zie verder op de site onder bardiensten.

6. Trainingen
De trainingen voor tennis en padel worden verzorgd door Tennisschool Bij Daan. Informatie over de tennisschool, trainingen en kennismakingsacties kun je verder vinden op de site onder trainingen en op de site van Bij Daan. Wanneer je trainingen volgt via de tennisschool, dan ben je te allen tijde verplicht om lid te zijn van L.T.C. de Zoom.

7. Gebruik van de tennisbanen
Na elke partij dient de baan geveegd te worden. De juiste manier om de baan te vegen is van buiten naar binnen in een cirkelvormige beweging zodat de toplaag goed verdeeld wordt. Bij vorst kunnen de banen gewoon worden gebruikt. Bij sneeuw, ijzel en opdooi is het niet toegestaan om de banen te gebruiken. De banen dienen op een natuurlijke wijze weer te herstellen zodat de banen niet beschadigd worden. Bij twijfel kun je onze parkbeheerder (baanfunctionaris) Ben van Uum raadplegen, tel. 06-53360433.